Projectbeheer- en serviceadministratie volledig geïntegreerd!

Calculatie, werkvoorbereiding, planning, urenregistratie, inkoop, facturering, materiaalverbruik en nog veel meer

Een projectenadministratie is veelomvattend. Bijna alle afdelingen uit uw bedrijf hebben met werkzaamheden te maken die gerelateerd zijn aan een projectenadministratie. Calculatie, werkvoorbereiding, planning, urenregistratie, inkoop, facturering, materiaalverbruik, inzet materieel, het zijn maar enkele elementen die van invloed zijn op uw projectenadministratie. En natuurlijk het belangrijkste: hoe is het werkelijke financiële resultaat van uw werken? Syntess Atrium biedt al deze zaken aan in één softwarepakket. Volledig integraal. Een projectendossier biedt u de mogelijkheid om vanuit een project dwars door alle afdelingen heen te kijken. En omdat onze serviceadministratie volledig integraal onderdeel uitmaakt van de projectenadministratie, worden beide op dezelfde wijze gevoerd. Een servicecontract is dan in onze benadering een periodiek project. 
Calculeren binnen het ERP pakket Syntess Atrium
Calculatiesoftware
Calculeren vormt de basis voor kostprijsberekening. Daarnaast vormt het een overzicht van alle kostendragers waaruit het object is opgebouwd, materialen en artikelen. Dit geldt met name voor nieuwe opleveringen van werk door uw bedrijf uitgevoerd en in eigen huis gecalculeerd. Voor het berekenen van onderhoudscontracten is het van belang om te beschikken over componenten uit de projectenadministratie waar eerder een oplevering van plaatsvond. Door die basisgegevens te gebruiken uit de originele projectencalculatie en deze met een onderhoudstarief per periode/beurt te berekenen, komt u tot een kostprijs voor periodiek onderhoud. Afhankelijk van uw opslagmethode kunt u een aanbiedingsprijs berekenen voor uw opdrachtgever. Dit met aanzienlijk minder overtypwerk. 
Overzicht in kosten en opbrengsten binnen het ERP pakket Syntess Atrium
Overzicht in kosten en opbrengsten
In veel projectenadministraties wordt een project afgerond, vaak na het versturen van de laatste restfactuur. Op het moment dat na het afsluiten een storing wordt gemeld, wordt er een werkbon aangemaakt en komen we terecht in servicewerkzaamheden. Probleem hierbij is dat deze werkbon waarschijnlijk als garantie wordt verrekend, of wanneer er een grove gebruikersfout is gemaakt, wordt deze wellicht gefactureerd. Na uitvoering vormt het "garantiewerk" een post onderhandenwerk en drukt het eigenlijk op het uitgevoerde projectresultaat. De ontwikkelde structuur in Syntess Atrium zorgt ervoor dat al deze activiteiten onder één noemer geboekt worden en dat er een totaaloverzicht blijft, gezien vanuit het projecten en service/onderhouds perspectief. 

We presenteren onze software altijd persoonlijk

Al onze medewerkers zijn gecertificeerd. U mag dus een goede gesprekspartner verwachten. Ons doel is om uw wensen in kaart te brengen en te demonstreren hoe deze met onze producten kunnen worden ingevuld. Investeren in de toekomst begint nu!  
Contact met Syntess Software

Wenst u meer informatie, een vrijblijvende afspraak, hulp, extra begeleiding of een uitbreiding van uw softwarepakket? Wat uw vraag ook is, wij helpen u graag. Laat uw gegevens achter dan nemen wij zo spoedig mogelijk contact met u op.

Neem contact met mij op
Onze ambitie Wij ontwikkelen software met als doel u te laten beschikken over dé beste praktijkgerichte logistieke-, mobiele- en administratieve ERP software, zodat u op een hoger niveau kunt presteren. Daarbij willen we de hoogst mogelijke mate van klanttevredenheid bereiken en u helpen om een hoger niveau van werken te bereiken.

Zaken doen met een betrouwbare organisatie, waar veiligheid en integriteit van data voorop staat.