Het landelijke aspect werd sterker toen in 1994 een deel van het bedrijf verhuisde naar Gorinchem. Dit betrof de verkoopafdeling die steeds meer behoefte kreeg om meer centraal in het land te zitten. Ook een toenemend gebrek aan ruimte als gevolg van personele groei in Zierikzee noopte tot deze stap. Tevens breidde het consultantsteam zich landelijk steeds verder uit, waarbij Gorinchem als centrale locatie als ideale thuisbasis gaat fungeren. Ondertussen passeren het millennium met zijn specifieke problematiek en het jaar 2002 (de overgang naar de euro) en dragen beide bij aan de klantgroei van Syntess Software tot marktleider in de markt van ERP-pakketten voor de installateur.
Ontwikkeling Syntess Atrium
Ondertussen wordt er vanaf 1998 begonnen aan het ontwerp en de ontwikkeling van een geheel nieuw Windowsproduct met de naam Syntess Atrium. Zoals wel vaker worden de eerste schetsen en ideeën op servetjes uitgewerkt, maar dit zorgt na jaren van ontwikkeling tot een geheel nieuwe productlijn. Dit product komt met ingang van 2005 op de markt voor het midden en grootbedrijf.
Syntess Software groeit door
De personele groei van Syntess Software gaat verder met als gevolg twee verhuizingen. In 2005 verhuist de vestiging in Gorinchem naar de huidige locatie aan de Spijksedijk 16a. In 2009 volgt Zierikzee en verhuist het personeel aldaar naar het splinternieuw gebouwde pand op locatie De Gouwepoort 2 in Zierikzee. Hier maken we een stap vooruit in de kwaliteit van werkomgeving waarbij transparantie voorop staat met open deuren en glazen wanden.
Ook de buitendienst wordt geautomatiseerd
Geïnspireerd door deze nieuwe omgeving brengt Syntess Software vanaf 2011 software voor de mobiele gebruiker uit. Dit via de eerste werkvloerapplicatie namelijk de Web-Werkbon. Dit is de mogelijkheid om de papieren werkopdracht digitaal op een tablet of iPad te tonen en te bewerken. Nu heeft ook de werkvloer direct verbinding met het administratieve systeem en kan de monteur gebruik maken van de vastgelegde gegevens of deze juist daar waar nodig aanvullen. In de jaren hierna volgen de Web-Urenstaten, SARA (Syntess Atrium Relatie App), het klantportal, Internetplannen en de Web-Acties. De verwachting is dat nog meerdere apps voor de werkvloerautomatisering zullen volgen. Ondertussen wordt in 2012 het 25-jarig jubileum van Syntess Software met het personeel gevierd op kasteel Nyenrode. Een prachtig moment om alle behaalde successen met elkaar te vieren.
Oog op de toekomst
In 2018, Syntess Software heeft inmiddels haar 30-jarig jubileum gevierd, treedt oprichter en eigenaar Ernst Bin terug als algemeen directeur en neemt Johan Arensman deze positie van hem over. Syntess Software is in de loop der jaren gegroeid van een kleine naar een middelgrote organisatie met ongeveer 140 medewerkers. Vanaf 2019 vond een aandelenoverdracht plaats naar een Beheersmaatschappij waarbij de continuïteit van Syntess Software gewaarborgd blijft. De originele aandeelhouders blijven met een aanzienlijk deel mede het beleid waarborgen en blijven nauw betrokken in alle ontwikkelingen.
Syntess Software, vakkundig voor vakmensen
Onveranderd blijven de waarden en normen van Syntess Software waar elke dag met hart en ziel gewerkt wordt aan het produceren van ERP-software voor kantoor en werkvloer voor de installatiebranche en project- en servicegerichte bedrijven. We laten ons niet verleiden tot andere branches, immers ons DNA is volledig geworteld in onze en uw sector, de installatietechniek in al zijn diversiteit.