Environmental, Social en Governance (ESG)

Hoe geven we daar invulling aan bij Syntess Software?

Samen impact maken voor onze klanten, voor de klanten van onze klanten, voor onze eigenmedewerkers en onze leveranciers, andere stakeholders en onze omgeving. Dat staat centraal bij Syntess Software. Hoe doen we dat?

We voelen ons verantwoordelijk voor mens en maatschappij, en bij alles wat we doen, hebben we dat in ons achterhoofd. Als partner voor de installateur zijn wij ons ervan bewust dat de markt waarin wij ons bewegen, toonaangevend is in de realisatie van de energietransitie en de implementatie van duurzame oplossingen. We lichten graag toe hoe Syntess Software omgaat met haar ESG beleid. ESG staat voor Environmental, Social en Governance en verwijst naar de drie pijlers van duurzaamheid: milieu en klimaat, sociaal ondernemen en goed bestuur. Door ons ESG-beleid te integreren in onze bedrijfscultuur, streven we naar duurzame groei en een positieve impact op de wereld om ons heen, voor nu en voor de toekomst.
Milieu en klimaat

Op het gebied van milieu en klimaat hebben we al vele jaren een uitgesproken beleid om verstandig om te gaan met natuurlijke hulpbronnen en CO2 uitstoot zoveel mogelijk te beperken. Denk hierbij aan onze kantooromgeving. Ons hoofdkantoor is in 2009 opgeleverd en voor die tijd en nog immer een gebouw dat zeer zuinig omgaat met energie. Dit wordt bereikt door de inzet van zonnepanelen, een klimaatinstallatie op basis van geotherme energie en het beperken van zoveel mogelijk sluipverbruik.

Het bezoeken van onze klanten gaat uiteraard gepaard met het rijden van zakelijke kilometers. De spreiding van onze medewerkers over ons werkgebied, geheel Nederland, is hier maximaal op afgestemd. Commercieel hebben we Nederland opgedeeld in meerdere geografische regio’s. Klantbezoeken vinden plaats door commerciële collega’s in hun “eigen regio” waarbinnen zijzelf ook woonachtig zijn. Dit beperkt het aantal “commerciële” kilometers enorm. Binnen Syntess zijn ruim 30 consultants dagelijks betrokken bij het optimaliseren van het gebruik van onze software bij onze klanten. Deze consultants wonen verspreid over geheel Nederland.

Op onze hoofdvestiging is een team van planners dagelijks actief om de klantbehoefte optimaal af te stemmen met de beschikbaarheid en het beperken van de rijafstand van onze consultants. Onze consultants en commerciële medewerkers beschikken allemaal over een thuiswerkplek en werken vanuit huis wanneer zij niet op locatie bij een klant aan het werk zijn. Het aandeel elektrisch in het wagenpark is groeiende. Zo minimaliseren we onze ecologische impact.

Sociaal ondernemen

De sociale pijler richt zich op de relaties tussen Syntess Software, haar medewerkers, onze klanten, onze leveranciers en overige stakeholders. Een optimale klanttevredenheid is ons bestaansrecht. ERP software is een cruciaal onderdeel van de bedrijfsvoering van onze klanten. Een succesvolle implementatie bereiken we door ons zeer strak te beperken tot onze branche. Hier hebben we vele jaren en kennis en ervaring en mislukken implementaties in principe nooit. Uiteraard is commitment van onze klanten daarbij onontbeerlijk.

Klanttevredenheid wordt naast periodiek bezoek van commerciële en consultancy collega’s gemeten door middel van een tweejaarlijks klantenonderzoek. We investeren veel in een rechtvaardig en sociaal beleid. Syntess werkt met een transparant functiehuis en daarbij behorende beloningskaders. Oog voor gezondheid en veiligheid zijn geborgd door het beschikbaar stellen van voorzieningen, die jaarlijks worden geëvalueerd met de ondernemingsraad. Duurzame inzetbaarheid, inclusieve werving en selectie, oog voor ontwikkeling en ondersteuning bij persoonlijke uitdagingen zijn hierbij belangrijke speerpunten.

Tot slot ondersteunt Syntess de lokale gemeenschap rondom haar kantoorlocaties wanneer daar verzoeken voor binnenkomen. Het bevorderen van naamsbekendheid speelt hierbij geen rol. Verzoeken die een beroep doen op meerdere bedrijven in de omgeving worden hoger gewaardeerd.

Goed bestuur

Wat betreft bestuur leggen we een sterke focus op betrouwbaarheid, verantwoording en transparantie in ons handelen. Dit is in hoge mate geïntegreerd in de bedrijfscultuur, dat ook ondersteund en verstrekt wordt door intensief gebruik te maken van onze eigen ERP software. Alle communicatie met klanten ligt vast in het centrale systeem. Alle afspraken met klanten worden door de verantwoordelijken geaccordeerd voordat deze aan onze klanten wordt voorgelegd.

Daarnaast is er veel aandacht voor kwaliteitsbewaking van onze software richting onze klanten en het beheersen van (cyber)risico’s. Ook met partners en leveranciers is betrouwbaarheid een aandachtspunt, net zoals het nakomen van contractafspraken. Tot slot is er veel aandacht voor financiële verslaglegging richting management, aandeelhouders en periodiek aan de leden van onze ondernemingsraad.

Contact met Syntess Software

Wenst u meer informatie, een vrijblijvende afspraak, hulp, extra begeleiding of een uitbreiding van uw softwarepakket? Wat uw vraag ook is, wij helpen u graag. Laat uw gegevens achter dan nemen wij zo spoedig mogelijk contact met u op.

Neem contact met mij op
Onze ambitie Wij ontwikkelen software met als doel u te laten beschikken over dé beste praktijkgerichte logistieke-, mobiele- en administratieve ERP software, zodat u op een hoger niveau kunt presteren. Daarbij willen we de hoogst mogelijke mate van klanttevredenheid bereiken en u helpen om een hoger niveau van werken te bereiken.

Zaken doen met een betrouwbare organisatie, waar veiligheid en integriteit van data voorop staat.