De sociale pijler richt zich op de relaties tussen Syntess Software, haar medewerkers, onze klanten, onze leveranciers en overige stakeholders. Een optimale klanttevredenheid is ons bestaansrecht. ERP software is een cruciaal onderdeel van de bedrijfsvoering van onze klanten. Een succesvolle implementatie bereiken we door ons zeer strak te beperken tot onze branche. Hier hebben we vele jaren en kennis en ervaring en mislukken implementaties in principe nooit. Uiteraard is commitment van onze klanten daarbij onontbeerlijk.
Klanttevredenheid wordt naast periodiek bezoek van commerciële en consultancy collega’s gemeten door middel van een tweejaarlijks klantenonderzoek. We investeren veel in een rechtvaardig en sociaal beleid. Syntess werkt met een transparant functiehuis en daarbij behorende beloningskaders. Oog voor gezondheid en veiligheid zijn geborgd door het beschikbaar stellen van voorzieningen, die jaarlijks worden geëvalueerd met de ondernemingsraad. Duurzame inzetbaarheid, inclusieve werving en selectie, oog voor ontwikkeling en ondersteuning bij persoonlijke uitdagingen zijn hierbij belangrijke speerpunten.
Tot slot ondersteunt Syntess de lokale gemeenschap rondom haar kantoorlocaties wanneer daar verzoeken voor binnenkomen. Het bevorderen van naamsbekendheid speelt hierbij geen rol. Verzoeken die een beroep doen op meerdere bedrijven in de omgeving worden hoger gewaardeerd.